Masaż leczniczy

Masaż leczniczy szczególnie zalecany jest dla osób, które mają problemy z bolesnością i sztywnością mięśni, bólami kręgosłupa, karku oraz głowy.

Image

Bolesne mięśniowo-powięziowe punkty spustowe powstają zazwyczaj w okolicach brzuśca mięśniowego, w powięziach oraz na przebiegu włókien mięśniowych powierzchownych i głębokich. Za główną przyczyną tworzenia się MPPS uznaje się przeciążenia narządu ruchu, urazy, długotrwała praca statyczna, stres, niedobór witamin i mikroelementów. Zabieg ten polega na stymulacji tkanki mięśniowo-powięziowej do regeneracji i przebudowy, dzięki czemu niwelujemy ból. Podczas zabiegu fizjoterapeuta lokalizuje mięśniowo-powięziowe punkty spustowe, w które wbija igłę wywołując reakcję drżeniową. Podczas zabiegu staramy się maksymalnie zredukować reakcję drżeniową na wbicie igły. Skuteczność terapii zwiększa się im celniej trafimy igłą w punkt spustowy lub napięte pasmo mięśniowe. Do zabiegu używa się igieł do akupunktury zazwyczaj o grubości 150-300 mikrometrów oraz długości 15-50mm. W celu uzyskania optymalnego efektu terapeutycznego suche igłowanie łączy się z: terapią manualną, ćwiczeniami rozciągającymi i wzmacniającymi.

Wskazania do suchej igłoterapii:

• bóle i dysfunkcje kręgosłupa: rwa kulszowa, rwa udowa, rwa ramienna, wypukliny i przepukliny krążka międzykręgowego, kręcz szyi;
    bóle głowy w tym migrena szyjna;
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów;
  • bóle i ograniczenie ruchomości stawów;
  • stany pourazowe oraz pooperacyjne;
  • naciągnięcia, naderwania mięśni, ścięgien, więzadeł;
  • uszkodzenia łąkotek;
  • zapalenie kaletek;
  • stany po złamaniach kości;
  • przeciążenia mięśni, ścięgien, więzadeł, stawów;
  • blizny pooperacyjne lub urazowe.
  • przeciwwskazania do terapii manualnej;
  • świeże rany lub urazy tkanek miękkich;
  • procesy chorobowe skóry poddawanej zabiegowi;
  • zaburzenia ogólnoustrojowe;
  • ostry stan zapalny stawów spowodowanych infekcjami, chorobami reumatycznymi;
  • gruźlica kości;
  • nowotwory (tylko za zgodą lekarza onkologa).
Image

umów się za pośrednictwem znanego lekarza lub zadzwoń+48 535 251 315

Jarosław Komosa - ZnanyLekarz.pl

Copyright 2024 by Fizjoterapia Konstancin. Strony Internetowe Warszawa. All rights reserved